zondag 3 juli 2016

Dag 1: Dubyebye!


En daar zitten we dan dus inderdaad hoog en droog op weg naar Dubai in een supergaaf vliegtuig...of mag je dit geen vliegtuig noemen? Wat een ding zo'n A380! De crew stond bij de bagage afgifte op Schiphol in een rijtje...nou ja....rijtje....
We zitten ergens middenin het vliegtuig met zn viertjes naast elkaar. Anders dan anders, dan zitten we namelijk 2 aan 2 bij het raam. Maar aangezien -snif- dit waarschijnlijk de laatste keer is dat we met zn vieren reizen, had ik kennelijk bedacht (😊) om gezellig naast elkaar te gaan zitten. 3-4-3, zo zit je hier dus. En aangezien er camera's aan de buitenkant van het vliegtuig zitten, kun je zelfs de start helemaal meekijken en is een plekje bij het raam helemaal niet nodig!





We hebben er nu zo'n...nee...besef van tijd is volledig weg... op mijn scherm staan 6 verschillende tijden en waar we nu vliegen (oost Turkije...wow dat is wel echt dicht bij de Syrische grens!) is het 20.00 uur. Denk dat we ongeveer op de helft zijn.

Anyway...alles so far so good gegaan. Luc heeft ons weggebracht (thx Luc!). Voor Max was het ook best even moeilijk, zo zonder Marijntje...
Op Schiphol een zak met slot voor de rugzak van Max gekocht en na het afscheid nemen, hadden we niet zoveel tijd meer om rustig wat te eten. Tijdschriften gekocht, hophop naar de Mac voor een broodje en toen waren ze al begonnen met boarden.


Voor ons en wij zitten, geloof ik, in het 3e deel van het vliegtuigmet boven ons nog een hele verdieping.


     Dit zijn onze achterburen:


En nu dus bijna boven Iran, inmiddels. Ik tik niet zo snel op een tablet en mijn externe toetsenbord heeft er nog geen zin in.
Nog even over dat boeken bij Emirates. Je kunt dus een 'dieet' opgeven hè...in mijn herinnering zelfs keuze uit minstens 5 dieten ofzo. Na niet zo'n blije ervaring met de vegetarische variant van TAP Portugal naar Florida, wilde ik Emirates toch ook wel een kans geven. Maar al die afkortingen...aiaiaiai....ik had dus voor een soort van veganistische variant gekozen...ghegheghe... Geen lekkere snackjes voor onze Anne en mijzelf....geen lekker broodjes voor ons....maar ook geen cheesecake en chocola (?!!!!!!)....Wel gezond fruit enzo...  Ach het was allemaal toch erg lekker!  En Anne heeft gewoon nog een cheesecake gevraagd 😊
Verder is de verzorging ook prima.






Het entertainmentsysteem is ook toppie! Films, series, nieuwszenders, games etcetc. Dit blog schrijf ik met Mozart via een echte Emirates koptelefoon. Inmiddels vliegen we boven Iran...wat een exotische oorden. Pas nog het prachtige boek 'het huis bij de moskee' gelezen.

Goed. Dit is het voor nu. Ik geloof dat Max een spelletje wil doen. Ja, ben blij dat we met zn vieren op een rij zitten. Genieten met een grote G!

Een warme groet!



2 opmerkingen: