woensdag 20 juli 2016

Dag 17, dinsdag: Sunset at Paradise

De wekker ging vroég, vanmorgen! Wel gelijk klaar wakker. Spannende dag met zo'n overtocht en een dochter met krukken. Max en anne zijn zo heerlijk op tijd, deze vakantie. Ik denk dat ze vaker op mij moeten wachten dan wij op hun. Nu stonden ze ook al klaar. Anne is 's ochtends misselijk en heeft weinig trek. De pijnstillers zijn dan natuurlijk ook uitgewerkt. 

Mooi op tijd stond onze chauffeuse klaar (dezelfde als gisteren, VIP-bus) en bij de pier was alles ook snel geregeld. Ze hadden er een echte rolstoel (!) en we konden als eerste op de boot, zodat we een goede plek voor haar hadden. Wat dozen opgestapeld waar ze haar been op kon leggen en zo hebben we ons 2 uur prima vermaakt. Beetje kletsen, naar buiten kijken, op het dek zitten, slapen, blog schrijven (dat uiteindelijk maar voor de helft opgeslagen was, ivm uitgevallen 3G-netwerk, lekker handig van me).




Aangekomen stonden er genoeg taxichauffeurs te springen, zelfs om een manke mee te nemen 😜
Het was maar 5 minuten met de auto, dus heel dichtbij het stadje, maar een prachtige ligging aan zee.




Harry en ik hadden een kamer direct aan het strand, Max en Anne direct aan het zwembad. Helaas kregen ze net de enige kamer met een trapje ervoor. Dat is niet handig als je op krukken loopt. Sorry, volgeboekt. Na enige uitleg zagen ze ook in dat dit niet 'ideaal' zou zijn, dus kregen ze een andere kamer. Die was echter nog niet klaar. No problem!
Onze kamer was al wel klaar. Wat een geweldige plek, met eigen ligbedden en een porch (waar ik dit blog nu ook schrijf.....I wanna take this all home....). 






Er moesten uiteraard ook nog wat verzekeringdingetjes geregeld worden. Het is fijn wanneer dat goed geregeld is en er een medisch team is dat advies kan geven. Zo ook over de medicijnen die ze had meegekregen, de heparineprik voor het vliegen (hoeft ze niet) en het organiseren van een goede plek in het vliegtuig. Wanneer er voldoende plaats is, reizen Max en Anne businessclass en geloof me, ik heb foto's gezien van BC van Emirates...daarw wil je wel zitten! Ieder nadeel heeft zn voordeel! Maar goed, daar betaalt ze wel een erg hoge prijs voor...

De kamer van Max en Anne was inmiddels klaar (mooie ruime badkamer, goed voor minder-validen;)). Max ging zwemmen en Anne aan het zwembad liggen. Wij gingen snorkelen. het was prachtig! Veel koraal, zeekomkommers, zee-egels en vooral heel veel vissen in allerlei maten en kleuren. Geen foto's, jammer genoeg...

We hebben Anne op onze porch gestationeerd en zijn met Max naar het dorp gelopen. Dorp is een heel groot woord voor een paar straten, maar wat een gezellig sfeertje hangt hier ook weer. Zo laid-back en zo anders dan Koh Samui, waar alles meer gericht is op massatoerisme. Hier is veel gericht op duikers en snorkelaars. Uiteraard ook een 7-Eleven (ik wil echt zo'n shirt mee naar huis als aandenken!) waar we wat basisbenodigdheden hebben gekocht (chips, nootjes, water) en bij de farmacie nieuw wattenverband om het verband van Anne te vernieuwen, zodat ze ook even 'normaal' kan douchen. Het 'dorp' is over het strand een kleine 10 minuten lopen en tijdens de wandeling terug naar het hotel, begon langzaamaan ook de avond te vallen. Ook nu weer zo blij dat ik de reis 'gepland' heb. Het hotel was prachtig en het uitzicht met zonsondergang was geweldig. We zitten aan de goede kant van het eiland :)







We hebben met zn vieren lekker zitten genieten van de prachtig veranderende lucht.

Toen het donker was, hebben we aan het strand gegeten. Eigenlijk probeer ik iedere vakantie wel een pizza-op-het-strand-avondje te doen, maar ik heb hier nog geen pizzeria gezien. Daarnaast is het met Anne misschien niet zo heel handig, alhoewel ze vandaag wel op het strand heeft gezeten. Ze wordt steeds handiger met haar krukken en ik denk dat de ergste pijn nu geweest is.

De muggen zijn echt vreselijk hier in Thailand. We sprayen ons helemaal ongans. Ik vraag me af wat er gebeurt als we niet zouden sprayen. Er zijn zo dus al heel wat flesjes doorheen gesprayd en ook het eerste potje tijgerbalsem tegen de jeuk is inmiddels helemaal leeg (we hebben er nog meer)! Het helpt best aardig tegen de jeuk! We nemen wel een paar potjes mee voor het thuisfront (ook al kun je het in Nederland natuurlijk overal kopen).

Er waait hier vooral 's avonds een lekker moessonwindje. We hebben dan ook nog een hele tijd op onze porch gezeten, waaebij we weer een animatie-huisdier kregen: een hond.


Morgen willen we kijken of we nog een prive-excursie kunnen doen met een taxi of een longtailboat. Ik wil graag nog wat van het eiland zien!

Een warme groet!







2 opmerkingen:

  1. Fijn dat het ook met een "minder valide" dochter goed gaat. Hier hebben we een hittegolf. Pufpuf.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat 'n heerlijk verhaal weer. Ik kijk er iedere keer weer naar uit. Zal het missen volgende week. Jullie dan nog even fijn genieten.

    BeantwoordenVerwijderen