donderdag 14 juli 2016

Dag 11, woensdag: Rustig aan vandaag, een beetje dan!

Zo, vandaag de week (en vakantie) even door midden zagen. We doen het rustig aan vandaag. Of laten we het zo zeggen: we zijn druk met weinig.

Vandaag een wasje laten draaien. 25 meter vanaf het hotel. Het gaat per kilo en een kilo kost €1,00. Je levert het vies in en later op de dag haal je het droog en gevouwen weer op...ik hou van dit land! Onze taxistress (toen we de trein nét haalden) en de verschrikkelijke regen in Bangkok waren absoluut niet representatief voor wat we verder tot nu toe hebben meegemaakt. De meeste mensen zijn erg vriendelijk en what you see is what you get, lijkt het eerder regel dan uitzondering, míts ze begrijpen wat je zegt. Geen opdringerige verkopers, zoals wij die in Europese bestemmingen wel tegenkomen, heerlijk!

Dus. Eerst het ontbijt, dat doen we hier:
We eten in de binnentuin

En na de was (poehpoeh) was het tijd om éven bij te komen. Anne en ik gingen bij het zwembad liggen. Beetje zwemmen en de olifantenblog schrijven. Dat bloggen is nog best een dingetje. Stel je voor, ik aan het zwembad, vloekend, tierend en ruziemakend met mijn telefoon (want daar maak ik hem dus op) en een extern toetsenbord die er soms ineens geen zin meer in heeft. En dan zie je dit voor je:

Max lag te slapen en Harry zat aan een sigaartje op het balkon. 's Middags hebben Harry, Max en ik een fietstochtje gedaan. Anne was erg moe en koos ervoor rustig in het hotel te blijven. Huren van de fietsen kost €2,50 per dag in het hotel. Dat is nog prijzig, om de hoek bij een van de vele verhuurbedrijven betaal je de helft!
Eerst even langs de 7-eleven voor de lunch

Gezellige drukte
Het was een leuk ritje door de binnenstad. Er bleek ook nog een Boedistisch schoolfeest te zijn vandaag. Later vertelde iemand van het hotel (ze moest het ook opzoeken) dat het om een jaarlijkse parade ging. Jongens die 19 worden brengen een kaars naar de tempel. Er liepen meisjesgroepen bij en travestieten. Maar waarom?! Het leek net een beetje carnaval. Er werd ook muziek gemaakt. We kwamen verschillende groepen van de technische school tegen, het was een leuk en enigszins bizar gezicht.

Public park
Daarna gewoon lekker door de straten van Chiang Mai gefietst, een ijsje gekocht en in het public park opgegeten. En toen begon het te regenen. Na geschuild te hebben, liepen we nog een rondje door het park en toen weer richting het hotel, waar het weer tijd was voor een afkoelende duik!

Om 19.00 uur hadden we een taxi van het hotel naar de nightmarket.

It was huge, supergezellig en zoooooooveel leuke dingen om te kopen, echt. Maar we moeten nog ook zo veel reizen, dus het shoppen proberen we uit te stellen tot Bangkok. Moeilijkmoeilijkmoeilijk!

We hebben er lekker gegeten voor €4,00 per persoon, inclusief drank. Niet bij een stalletje, maar in een echt restaurant, met livemuziek. Voor veggies is het ook prima te doen hier in Thailand. Anne had zelfs een vegetarische hamburger.

Weer een ijsje op 😌, zo'n leuke, waarbij je smaakjes kiest en het ijs op de bakplaat ' gebakken' en daarna opgerold wordt. Leuke ervaring, maar ik moet zeggen dat ons ijs lekkerder is.

Na wat over de markt gestruind te hebben, zijn we bij de Colour Bar Garden Chang Mai, een overdekt terras/bar, ergens midden in de nightmarket gaan zitten. Geweldige band met blazers en lekkere reggaemuziek. Ze hebben er 3 bandjes op een avond, supergezellig.

Terug zijn we naar het hotel gelopen door een straat met veel 'mielofjoevellielongtijm'-gelegenheden en veeeeeel 'mielofjoevellielongtijm'-tuktuks.

Dit kennen we alleen van televisie, maar nu dus in real life. Apart sfeertje hoor. Gelukkig was er ook nog een 7-eleven, you know, de supermarkt 24/7 open, en waar je zelfs wc-rollen per stuk koopt. Wij kochten maar weer een voorraadje muggenspray, want die flesjes die gaan er snel doorheen. Desondanks worden we flink gestoken! Maar ook daar hebben we wat op gevonden, namelijk tijgerbalsem 🐯

Morgen gaan we ziplinen in de jungle van Chiang Mai. Spannend!

Een warme groet!

1. wat fijn dat je er ook weer zo'n mooi verhaal hebt bij gemaakt. Dank je wel. Voor nu voor jullie " slaap lekker".

2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

3. Weer mooie foto's en een leuk verhaal, dank je!

4. Dank je voor weer zo'n mooi verslag en mooie foto's.

5. Dank je voor weer zo'n mooi verslag en mooie foto's.

6. Weer zo'n mooi verslag met mooie foto's zodat we mee kunnen reizen. Wat doe je weer veel moeite, dank je.

7. Weer zo'n mooi verslag met mooie foto's zodat we mee kunnen reizen. Wat doe je weer veel moeite, dank je.

8. Weer zo'n mooi verslag met mooie foto's zodat we mee kunnen reizen. Wat doe je weer veel moeite, dank je.