maandag 11 juli 2016

Dag 9, maandag: Hello Chiang Mai!

Weer een dag voorbij! Na een prima nacht in de trein arriveerden we met twee uur vertraging in Chiang Mai. De locomotief had moeite een berg over te komen ๐Ÿ˜Š
Onderweg mooie landschappen gezien.

Het zeer vriendelijke treinpersoneel hielp met de koffers en bij de uitgang van het station leek er een ware taxi-oorlog. De een schreeuwde nog harder dan de ander. Helaas bleken wij voor onze chauffeur toch niet zo'n hele vette vis. Direct nadat we in zijn mooie bus gestapt waren, kregen we geweldige aanbiedingen voor excursies voorgelegd. Wij wilden echter alleen maar een rit naar het hotel Bodhi Serene.

Een vriendelijk ontvangst, erg sfeervol hotel en we konden er gelukkig ook lekker brunchen met een theepot jasmijnthee!

We waren nog wat aan de vroege kant, dus alleen de kamer van Max en Anne waren klaar. Harry ging daarom een sigaartje roken en wij gingen dan 'eindelijk' een massage doen. Hier in Chiang Mai heb je wel 10 massagesallons in iedere straat zitten. Ik heb in het hotel navraag gedaan en om 13.00 uur gingen we. We hebben een massage van 2 uur (!) gehad en ik kan je vertellen: de uren vlogen om! Eerst een uitgebreide voetmassage en daarna de rest van het lichaam (nou ja, op een klein onderdeel na dan ๐Ÿ˜‰).

Daarna heb ik mijn kleding even uit de koffer gehaald en opgehangen. De komende 4 nachten blijven we hier, een lekker vooruitzicht. Het is fantastisch, dat hotelhoppen, maar het is soms ook fijn om ergens iets langer te zijn.
Daarna zijn we gewoon maar wat gaan lopen. De sfeer is zo anders dan we tot nu toe hebben geproefd. Het lijkt of hier minder armoede is en alles wat netter. Dat is vooral te zien aan de eettentjes. Het ziet er net even wat schoner uit en ook zijn er veel meer restaurantjes die gericht zijn op backpackers. Een relaxt sfeertje dus.

Een eettentje was dan ook zo gevonden. Na het eten nog wat gewandeld. Hier de eerste 'mie lof joe vellie long tijm' gezien. Ik vind het iets ranzigs hebben, Harry legt het uit als een zakelijke transactie. Zij wil geld, hij wil een leuke vrouw. Tsja, als je het zo bekijkt, zijn ze allebei tevreden, dus wie ben ik om daarover te oordelen.

Max en Anne gingen zwemmen, Harry ging in het megabad en ik schrijf dit blog op een heerlijke overdekte loungeplek. Helaas stikt het hier van de muggen. Dat is wel echt een dingetje hier.

Het weer? We hebben flinke regen gehad tijdens de brunch, maar verder was het droog met soms een licht zonnetje. Het lijkt hier iets minder warm dan in het midden van het land, maar de temperatuur blijft waanzinnig!

Morgen gaan we naar het Elephant Nature Park, misschien wel de meest bijzondere ervaring van deze vakantie...

Een warme groet!

1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

2. Heerlijk zeg, zo'n massage! Vond Harry het ook fijn?
    Liefs en groetjes van ons

3. Wat 'n mooie foto's hebben jullie weer. Enzo 'n massage..... ja, moet je toch ver voor reizen om zo iets heerlijks te ervaren. Veel plezier weer verder.

4. Wat 'n mooie foto's hebben jullie weer. Enzo 'n massage..... ja, moet je toch ver voor reizen om zo iets heerlijks te ervaren. Veel plezier weer verder.