maandag 4 juli 2016

Dag 2: Sawatdee kha Bangkok!

Ook de tweede vlucht van Dubai naar Bangkok verliep super. Nog een paar uurtjes kunnen slapen en een mooie film gezien (Brooklyn) die ik een paar weken geleden met Roos wilde gaan kijken maar helaas niet meer draaide. Deze A380 was nog iets nieuwer, leek het. Ook het veganistische vegetarische ontbijt smaakte prima. Verder 15 verschillende nationaliteiten binnen de crew die samen 14 talen spraken, daar schijnt Emirates sterk in te zijn. Erg handig ook, lijkt me.

Mét sfeerverlichting en 's nachts zelfs een sterrenplafond!
De trap achterin het vliegtuig

Rond 13.00 uur Thaise tijd kwamen we aan. Immigrations verliep vlot en ook de koffers lagen al op de band.
Toen klaar voor onze eerste oplichtingspraktijk. Pinnen, simkaarten kopen, taxi...maar nee, ik geloof dat we er goed doorheen gekomen zijn. Te veel keuzes aan telefoonwinkels op het vliegveld, maar misschien maakt het niet zo veel uit waar je je simkaart koopt.

In de taxi lagen Max en Anne al snel weer te slapen en werd de skyline van Bangkok steeds herkenbaarder. Niet dat ik die skyline zo goed ken, maar uiteraard wel van foto's en films. Met ca. 45 minuten waren we in het Ramada Plaza Menam Riverside. Onze koffers waren binnen no time verdwenen, alsook onze paspoorten en we werden naar een aparte lounche gedirigeeerd. We kregen een koude natte doek en een drankje en werden gevraagd om 'just a moment'. Onze geboekte etages bleken gerenoveerd te worden en we zouden daarom een gratis upgrade krijgen...'just a moment'...Ik vermoed dat we dat nog wel vaker te horen zullen krijgen, deze vakantie. We staan nu nog even in de Nederlandse -eeuwige haast-stand, misschien handig als we dat asap los gaan laten 🤗

Jumjum dus!

De kamers werden nog 'even' gecontroleerd, wij konden aanschuiven bij de afternoontea (jumjum) en daarna konden we eindelijk naar onze kamers. En die waren werkelijk prachtig!
Een ruime hal, kamers -en suite- met een werkelijk prachtig uitzicht over de Menamrivier en de skyline van Bangkok, precies zoals verzocht.

Daarna zijn we op zoek gegaan naar de 7-eleven voor wat boodschappen. We zijn er een stuk of 4 tegengekomen! Antimuggenspray, tijgerbalsem (ook goed tegen muggen en jeuk), regenjassen, water enzenz.

Verder lijkt iedereen wel een baantje te hebben hier. In een 'winkeltje', aan de straat of als voetgangeroversteekbrigadier. Die zijn fijn, zeker als Bangkokbeginneling. De tweede keer oversteken, liftten we mee naar de overkant met locals...ja, spannend zo'n straatje waar alles met een rotgang voorbij scheurt en iedereen ook nog eens aan de verkeerde kant van de weg rijdt.

Max en Anne zijn gaan zwemmen en het voornemen om nog naar Khao San Road te gaan, hebben we maar even een dagje uitgesteld. We hebben zalig en niet duur gegeten in ons hotel, aan de rivier. Het begon weliswaar te regenen maar wij zaten overdekt.

Eén van de uitzichten van onze kamers

De temperatuur is zoooooo fijn! Wel geprikt door wat muggen, maar inderdaad, de tijgerbalsem was een goede tip!

Daarna vroeg naar bed, we hebben nog wat slaap in te halen. Het is goed zo.