zaterdag 16 juli 2016

Dag 14, zaterdag: Fantasie op hol!

Wat een luxe om iedere keer weer in een ander hotel te ontdekken wat het te bieden heeft. Zo ook natuurlijk met het ontbijt. Het is iedere keer weer prima. Ik mis nu al wel een tijdje kaas op brood en eet al dagen een boterham met jam. Daar ben ik nu wel een beetje op uitgekeken. Thais eten ben ik niet zo heel dol op en al helemaal niet in de ochtend. Maar in dit hotel hebben ze dan weer pindakaas! Een geroosterd broodje pindakaas werd het!

Het plan was om goed uit te zoeken waar we morgen met een taxi allemaal naar toe gebracht willen worden. Awel, ik kan nu alvast verklappen dat dát niet gelukt is 😆

Na het ontbijt zijn we lekker gaan zwemmen en zonnen en Harry is een sigaar gaan roken op het balkon. We hadden inmiddels ook bedacht dat het misschien bijzonder is om een dag naar het Angthon National Marine Park te gaan. Maar hoe gaan we daar naar toe (1-2 uur varen, afhankelijk van de boot). Er zijn hier zo veel toeristische kantoortjes waar je excursies kunt boeken en ze zijn allemaal wel goed, denk ik, maar welke is de beste? Die van dit hotel niet, in ieder geval. Wat een chagrijn, kennelijk wil ze liever niet dat we iets bij haar boeken. 

Waar was ik gebleven? Oh ja, zwemmen en relaxen. 
Dit dus...
Anne en ik hadden wel zin om een stuk te wandelen en liepen langs het strand de baai uit en de hoek om. 




Nu hebben we misschien wat te veel enge boeken gelezen, films gezien, verhalen gehoord, want de mooiste scenario's zijn bedacht toen wij op het verlaten stuk strand terecht kwamen. Stel je voor, Hans en Grietje, wandelend door het bos...en wat zien ze? Een snoephuisje! To good to be true, hè, dat hadden we ze wel kunnen vertellen! Nou, dat hadden An en ik dus ook. Nee, geen snoephuisje (hm...was ook niet slecht geweest), maar een schommel! Op een verlaten strand! Dat is gek. Maar net zo min als Adam en Eva met hun tengels van de appel af kon blijven, moesten wij éven op de schommel plaatsnemen. Alleen gebeurde er bij ons niets spectaculairs. Nou ja, er gebeurde wel íets. Er werd iets van mijn bucketlist afgestreept: 



Verder was er nog iets geks met een palmboom waar vreemde geluiden uitkwamen. We hoopten nog even op een aap, maar ik denk dat we hier in Thailand geen (vrije) aap meer tegen gaan komen. Niet in die palmboom iig. 

Op de terugweg liepen 2 mannen ons tegemoet...gelukkig waren we inmiddels alweer enigszins richting de bewoonde wereld. En wat bleek, het waren 2 Nederlandse jongens die wilden gaan snorkelen en ons vroegen of er om de hoek nog iets was....haha! Daar ging ons sterke verhaal!

Het zeewater is zo ontzettend warm hier! Op sommige plekken voelt het bijna heet (en dit is niet overdreven) aan. Verkoelend is het iig niet. Bij het hotel aangekomen, hadden we alle vier wel zin in een massage. Wat kan ik er over zeggen...het was fantastisch, zo ontspannend, heerlijk! Het kostte moeite om niet in slaap te vallen.




Na een douche zijn we weer naar Fisherman's village gelopen en onderweg de tour voor morgen geboekt, inclusief, kayakken, snorkelen, wandelen en lunch. Hoop dat de excursies hier net zo goed verlopen als we tot nu toe 'gewend' zijn in Thailand.

We hebben met onze voeten in het zand gedineerd. Op het strand. Lekker gegeten en daarna nog een cocktail en shake in een barretje gedaan. 





Op tijd naar het hotel, omdat we morgen om 7.00 uur al aan het ontbijt moeten zitten. Sweet dreams!

Een warme groet! 



3 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke dag hebben jullie gehad!Even dacht ik dat het heel spannend ging worden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke dag hebben jullie gehad!Even dacht ik dat het heel spannend ging worden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat was nog wel weer 'n geweldige dag. nog niet te weten wat er op zondag kon gebeuren.
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen